Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Repter
User

Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:11, 24 Maj 2009 Temat postu: Poradnik, jak wykonać stelaż do NRG by Repter |
|
|
Elo!
Na forum nie zauważyłem aby był taki temat z uwagi na to dzisiaj zabrałem się za robotę własnego stelażu.;]
Skuter jaki posłużył do eksperymentu to Piaggio NRG
Więc zaczynamy;]
Co potrzeba:
Kątowniki kwadratowe < mogą być też płaskie według własnego uznania>
Spawarka <ew. ktoś kto to nam pospawa>
Wiertarka i wiertło 8mm
Szlifierka kątowa
Śruby do zamocowania stelażu do ramy
Klucze niezbędne do przykręcenia stelażu
No więc zaczynamy zabawę.
Na początek musimy zdjąć plastiki które będą nam przeszkadzać w zamocowania stelażu, <że ja mam całego skuta aktualnie bez plastików to miałem ułatwione zadanie> następnie jak to w moim przypadku było bierzemy się za wymontowywanie baku gdyż przeszkadzał on nam w pracy.
Potem przyszła pora na pierwsze przymiarki, skuter w pion oparty o garaż i mierzymy ile potrzeba kątownika, potem ucinamy potrzebną ilość <znowu miałem ułatwione zadanie bo znalazłem 2 identyczne kawałki których nie musiałem ucinać;]> Kiedy już wymierzyliśmy i ucięliśmy kątownik na daną długość to zabieramy się za wiercenie otworów, kolejno najpierw w kątownikach potem w ramie skutera. W kątownikach wywiercamy dwie dziury obok siebie w odstępnie mniej więcej 3-5 cm. Zależy jaką mamy konstrukcje ramy. <bo przecież do ramy dopasowujemy kątowniki> Gdy już dziury w kątownikach są gotowe przystępujemy do wiercenia dziur w ramie, pamiętajmy że muszą one po obu stronach być ustawione symetrycznie względem siebie czyli po prostu muszą być takie same i w tych samych miejscach, inaczej nie otrzymamy pożądanego efektu. Więc wywiercamy najpierw po 1 dziurze z obu stron przykręcamy te dwa kątowniki po obu stronach na jedną śrubę i stawiamy skuter w pionie patrzymy i zaznaczamy gdzie mamy wywiercić drugą dziurę <pamiętajmy że skuter musi być tak ustawiony aby przednie koło wskazywało godzinę 12 - stąd nazwa 12 bar> kiedy już to wymierzymy przystępujemy do wiercenia 2-óch ostatnich otworów w ramię, po wywierceniu zakładamy te dwa płaskowniki na dwie śruby ustawiając wszystkie kąty na glanc. Potem przystępujemy do przymiarki naszej tarki <to co będzie stykać się bezpośrednio z ziemią> ja wybrałem na to kątownik ale lepiej żeby był to płaskownik lub coś co się szybko nie ściera;] Po przymiarce przyspawawszy to mocno i dokładnie do naszych dwóch kątowników. Jeśli chcemy możemy tez dać poprzeczkę czy tez wzmocnienie naszego 12 bar, ja tak zrobiłem. Pamiętajmy aby spawy zawsze wyszlifować, poprawia to wytrzymałość. Kiedy wszystkie roboty spawarskie są już zakończone możemy przystąpić do malowania naszego stelażu. <ja to sobie odpuściłem pomaluję później>
Fotki na dniach ;]
Dziękuję za uwagę poświęconą na czytanie, i zachęcam do pisania sugestii na temat co zrobiłem źle;]]
Pozdrawiam i mam nadzieję że się przyda:D
Made by Repter.
Kopiowanie bez zgody zabronione!
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Dibeisi
User

Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:07, 25 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Z tymi śrubami może nie wypalić tak mi sie wydaje stelarz po winien być mocny a jeśli juz przerabiasz skuter na stunt to tylko spawy nic innego ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Repter
User

Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:41, 25 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
śruby są wytrzymałe. już nie raz przytarłem i trzyma się ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dami
Administrator

Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:43, 25 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Pochwała i Przyklejam ! Na przyszłośc do takich artukułów proszę dodawać fotki //Dami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |